Het Toernooi

De dag begon voor de activiteitencommissie van onze club om 11 uur met de voorbereidingen. Dit jaar organiseerden ze voor het eerst een indoor toernooi, wat behoorlijk spannend was. Het veld voor het toernooi was een klein kunstgrasveldje in Vlijmen, waardoor het een interessante mix was tussen normaal voetbal en zaalvoetbal. Nadat de teams waren samengesteld, kwamen er nog wat leden langs op de club voordat we samen richting Vlijmen vertrokken.

Het leuke was dat er een mooie mix was van verschillende leeftijden en teams, hoewel we slechts 4 elftallen hebben. Dit laat zien hoe betrokken iedereen is bij onze club, en dat is eigenlijk belangrijker dan alleen maar veel teams hebben.

We gingen met 5 teams van 5 spelers elk naar Vlijmen. Eenmaal daar was het de beurt aan team 2 en team 5 om de aftrap te doen voor het toernooi. Elke wedstrijd duurde maar 10 minuten, wat op zich kort lijkt, maar op het veld voelde het best intens aan. Iedereen was behoorlijk fanatiek en wilde maar al te graag winnen.

Na 10 spannende wedstrijden begonnen de rangen en standen zich langzaam af te tekenen. Zowel Team 3 als Team 5 hadden elk 9 punten veroverd, net als Team 1 en Team 2. Hierdoor werden er twee extra wedstrijden toegevoegd, één voor de 3e plek en de andere voor de 1e en 2e plaats. De finale touch kon natuurlijk niet ontbreken, dus begonnen we met de troostfinale waar Team 2 als winnaar uit de bus kwam. Als hoogtepunt werd de finale gespeeld, waar het lange tijd spannend en gelijk opging. Uiteindelijk hield Team 3 het kampioenschap in handen.

Kortom, het toernooi was een groot succes en heeft veel positieve reacties opgeleverd. Hierdoor is besloten om er een jaarlijkse traditie van te maken. We kijken nu al uit naar de volgende editie!

Na het toernooi werd er voor alle deelnemers een maaltijd georganiseerd in de club. Na een hele middag op het veld was het tijd om bij te tanken voordat iedereen kon genieten van de vernieuwde nieuwjaarsreceptie.

De nieuwjaarsreceptie 2.0

Om 18:00 uur begonnen de eerste gasten binnen te druppelen. Onder hen waren leden, sponsoren, en supporters van onze club, en nog veel meer. De kantine was levendig en gezellig, helemaal vol met mensen. Was het de aanwezigheid van de zanger, de onthulling van onze nieuwe staf voor het komende seizoen, of waren mensen nieuwsgierig naar de veranderingen binnen LSV die de drukte veroorzaakten?

Onze voorzitter, Frans van der Struijk, wilde graag een kort woordje richten tot iedereen. Dit groeide echter uit tot een uitgebreide toespraak waarin diverse onderwerpen werden belicht. Speciale dank werd uitgesproken naar de jongens die dit jaar de overstap hebben gemaakt naar het oude eerste elftal; hun inzet heeft ervoor gezorgd dat we dit seizoen nog met 2 elftallen op zondag spelen. Henri van de Moosdijk werd specifiek genoemd en bedankt voor zijn inzet. Hij is inmiddels een echte LSV’er geworden en heeft samen met anderen bijgedragen aan de vernieuwing binnen de club. Henri leidt met toewijding de trainingen op donderdag en heeft het initiatief genomen voor onze nieuwe visiecommissie. Verder werden het nieuwe dameselftal hartelijk verwelkomd en eindigde de avond met de aankondiging van de nieuwe staf voor het komende seizoen.

Laten we nu wat dieper ingaan op de staf voor het volgende seizoen. Het afgelopen jaar is voor onze club ongetwijfeld uitdagend geweest, met het verdwijnen van A-categorie voetbal en een afname van het aantal voetballende leden. Desalniettemin zijn we verheugd om aan te kondigen dat we voor het komende seizoen een dynamisch duo hebben gevormd om ons vernieuwde eerste elftal te leiden. Leroy van Gestel bundelt zijn krachten met Jan van der Sande en de rest van het team om de uitdaging aan te gaan. In een later bericht zullen we meer onthullen over dit duo en de rest van de staf, want deze boodschap is al vrij uitgebreid.

Na de toespraak van onze voorzitter gaf hij het woord aan Theo Boomaars. Theo is niet alleen een goede vriend van Leroy, maar ook een bekende zanger. Aan Theo de taak om ervoor te zorgen dat de avond nog gezelliger zou worden. En we kunnen met zekerheid zeggen dat hij hierin geslaagd is. Het werd een laat maar uiterst plezierige avond voor iedereen.

Het was een zeer geslaagde dag en als dit een voorbode is voor de rest van het jaar, belooft het een prachtig jaar te worden. We werken allemaal hard en zijn verheugd te zien dat deze inspanningen vruchten afwerpen en dat iedereen zo’n geweldige tijd heeft gehad.