Onze club, een korte biografie

Lennisheuvelse Sport Vereniging ofwel LSV, opgericht op 17 maart 1970, ontstond uit een eenvoudige enquête die een krachtige visie in gang zette. In reactie op het verlangen naar meer activiteiten, begonnen enkele jonge enthousiastelingen met een ambitieus plan. Een brief aan de burgemeester van Boxtel, ondertekend door de “club van elf”, vroeg om een voetbalveld in Lennisheuvel om hun passie te vervullen. Zo begon de reis van LSV.

Toon van de Bosch’s weiland werd de eerste speelgrond, ondanks de aanwezigheid van koeien en enkele uitdagende situaties. Dit was echter slechts het begin van een voetbalgekte die Lennisheuvel in zijn greep hield.

Het verlangen om competitievoetbal te spelen leidde tot het lidmaatschap van de KNVB, maar het bestaande veld voldeed niet aan de eisen. Dankzij de vrijgevigheid van DVG kreeg LSV de mogelijkheid om hun thuiswedstrijden op hun complex te spelen, een gebaar dat tot op heden wordt gekoesterd.

Een jaar later werd het veld aan de Mijlstraat goedgekeurd voor competitie, waarbij leden zelf kleedkamers, een kantine en een tribune bouwden. Ondanks uitdagingen en obstakels bleef LSV groeien en evolueren, met betrokkenheid van leden en vrijwilligers die de club omringen.

In het verleden heeft LSV met trots bijgedragen aan de gemeenschap, met talrijke senioren- en jeugdteams die deelnamen aan lokale evenementen. Acht senioren teams en jeugdelftallen vormden een bron van activiteit en verbinding. Hoewel de club zware tijden heeft gekend, heeft een positieve impuls de horizon weer rooskleurig gemaakt.

De faciliteiten van LSV, waaronder de kantine, kleedkamers en tribune, zijn niet alleen functioneel, maar dragen ook een diepe betekenis. Voor veel leden, vooral degenen die al lang bij de club zijn, voelt LSV als een tweede thuis. De talloze uren die zijn besteed aan de bouw van deze voorzieningen hebben een sterke band gecreëerd tussen de leden en de club. De kantine wordt met trots geprezen om zijn gezellige sfeer en wordt vaak de gezelligste kantine van Boxtel genoemd. De met zorg gebouwde tribune is een ware blikvanger, en met trots kan gezegd worden dat het de mooiste tribune van Boxtel is.

De afgelopen jaren waren wellicht een periode van uitdaging, waarin de focus voornamelijk lag op het in stand houden van de club. Echter, vorig seizoen bracht een nieuwe golf van enthousiaste individuen met zich mee, die verlangden naar bijdragen aan het succes van onze club. Dit resulteerde in het ambitieuze ‘LSV 2.030’-plan, waarin doelen en ambities voor de komende jaren werden vastgesteld. Dit plan is een weerspiegeling van de hernieuwde energie en visie die LSV heeft omarmd, met specifieke mijlpalen die in de komende jaren bereikt zullen worden.

De toekomst is rooskleurig, dankzij de betrokkenheid van huidige en toekomstige leden die zich inzetten voor de successen die nog komen gaan. LSV is dankbaar voor iedereen die een rol speelt in deze nieuwe fase en die bijdraagt aan een veelbelovende toekomst.

25-jarig Jubileumboek

Ter ere van ons 25-jarig jubileum is er een speciaal boek samengesteld dat een reis door de tijd biedt. Van de oprichting tot de hoogtepunten van de eerste 25 jaar, dit boek is een schat aan herinneringen en mijlpalen.

Ontdek de verhalen achter de allereerste wedstrijden en de bestuursleden die onze club hebben gevormd. Leer meer over de bouw van onze geliefde kantine en hoe dit een centraal ontmoetingspunt werd voor onze leden.

Dit boek is een eerbetoon aan iedereen die een rol heeft gespeeld in onze reis – de spelers, coaches, vrijwilligers en supporters die LSV hebben gemaakt tot wat het vandaag is.

Klik op het boek om deze te lezen.

25-Jarig Jubileumboek